Ouderportaal

IKC-nieuws: aanvulling communicatie onderwijsmodel, sportdag, uitval personeel, communicatiedeskundige

Vanuit het IKC:

• Donderdag 11 april heeft u een mail ontvangen met daarin de bijlage ‘Besluit IKC-raad en directie onderwijstijden’. Ik kreeg enkele vragen van ouders over de uitslag van de ouderpeiling en de uiteindelijke keuze van de IKC-raad en directie. Hieronder een toelichting.
    Ongeveer drie jaar geleden is er ook een ouderpeiling uitgezet door de IKC-raad. In deze ouderpeiling was een meerderheid van de ouders VOOR het 5-gelijke-dagen model. Ondanks deze meerderheid van stemmen heeft de toenmalige IKC-raad ervoor gekozen dit advies, om diverse redenen, NIET over te nemen.
    De ouderpeiling heeft tot doel om de mening van de ouders in kaart te brengen voor de IKC-raad. Deze mening hebben zij meegenomen als één van de argumenten om hun uiteindelijke besluit te nemen. Ik ben mij ervan bewust dat dit niet altijd eerlijk voelt.
    Indien u mee wil denken in het beleid van IKC Ambacht, nodig ik u graag uit om zitting te nemen in de IKC-raad van Ambacht. Aan het einde van dit cursusjaar of aan het begin van het nieuwe schooljaar zullen er vacatures ontstaan.

• Woensdag 24 april 2024 is onze jaarlijkse sportdag bij AV Fortuna. Per groep zoeken wij nog een aantal begeleiders die een groepje zouden willen begeleiden tijdens deze ochtend. Ook zoeken wij nog iemand die in de loop van de ochtend onze ijsjesbestelling op kan halen bij de Jumbo op de Loper, zodat deze kunnen worden uitgedeeld? Begeleiding voor de groepjes kan via de klassenouder en groepsleerkracht. De ijsjes kunnen worden doorgegeven aan juf Gerja (gerja.scholl@un1ek.nl). Graag zien wij al onze Ambachters gekleed in het oranje op deze sportieve dag!

• Helaas hebben we binnen IKC Ambacht te maken met langdurige uitval van enkele collega’s. Uiteraard doen wij steeds ons uiterste best om de lesuitval of het verdelen van de leerlingen over een andere groep tot een minimum te beperken.
    We hebben tot nu toe andere collega’s bereid gevonden om groepen over te nemen, extra dagen te komen werken of medewerkers met ondersteunende taken nemen een groep over. Dit betekent helaas dat de kinderen die ingeroosterd staat bij de ondersteuners, soms niet de geplande ondersteuning krijgen. Leerkrachten proberen de ondersteuning nu zoveel mogelijk zelf op te vangen in de groep, zodat de kinderen hier geen nadelige gevolgen van ondervinden.
    Wij hopen u hiermee zo voldoende te hebben geïnformeerd en bij vragen over de ondersteuning kunt u terecht bij de leerkracht van uw zoon of dochter.

• Om de kwaliteit van de communicatie te monitoren en waar nodig te verbeteren ben ik op zoek naar een ouder die communicatiedeskundig is. Eén ouder heeft zich reeds aangemeld en vind het fijn om dit met nog iemand samen te doen. Heeft u interesse of wilt u meer info, neem dan even contact op met Arnout-Jan van der Meer (arnout-jan.vandermeer@un1ek.nl)

Vanuit de wijk:

• Zaterdag 20 april organiseren we vanuit het bewonersplatform een Schaaktoernooi en Speelmiddag op het Bordesplein van 13.00-16.00 uur. Speciaal voor alle kinderen uit de wijk (alle leeftijden), om mee te schaken (simultaan schaken met een topschaker), te kijken of juist te spelen met de andere speelmaterialen. Geef je op via info@bewonersplatformoudambacht.nl